#Kitap Yorumu: Beni Seç (Selection, #1) Kierra Cass

Sayfa: 304
Goodreads Puanı: 4.04
Türkiye Çıkış Tarihi: 2012
Tür: Distopya/Genç Kurgu/Romantik

Bir prens nasıl tavlanır? 

Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçim'i kazanmanıntek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek. 

America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı. 

America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak. 

35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır? 


"Açlık Oyunları ile The Bachelor arasında bir yerde duran bu roman öyle eğlenceli ki. Yazar, America'nın gizli, ilk aşkının külleri sönerken America ve Prens Maxon arasında gelişen kimyayı öyle ustaca kurmuş ki, okumaya doyamıyorsunuz." 
Publishers Weekly

"Kiera Cass'in ilk romanı Beni Seç, reality şov ve distopik bir peri masalının mükemmel sentezi."
Kiersten White, Paranormal


   Tamtararataraaaam!

   Belki 2 hatta 3 yıldır okumak istediğim fakat bir türlü okuyamadığım o meşhur serinin ilk kitabını sonunda okudum! 

     Kitap gerçekten güzeldi. Hani rastgele birisi baktığı zaman ''E sıradan bir teen fic kitabı bence bi' olayı yok'' diyebilir, haklıdır da ama hani bazen bir kitabın bir olayı olması gerekmez ya, size bir şey kazandırmasına gerek yoktur, kitabı okumuşsunuzdur ve sevmişsinizdir. İşte o kitaplardan biri oldu benim için Beni Seç. Kesinlikle yazar ilk kelimesinden son kelimesine bir cümlesinde dahi beni sıkmadı, hep yaptığım gibi bir iki cümleyi atlayarak bile okumadım ki ben bunu her kitapta yaparım.


    
        Kitabın konusuna gelirsek yukarıda da az buçuk bahsediyor ama, America diye bir kızımız var aslında kimseyle birlikte olmaması gerekirken Aspen isimli bir gençle 2 yıldır birlikte. Fakat Asen bir 6, Mer ise 5. (Cast sistemini aşağıda vereceğim.) Bu yüzden Aspen bunu kabullenemiyor ve Seçim'in duyurusu yapıldığında America'nın katılmasını istiyor. Ailesi zaten kızlarının katılmasını istediği için America kendini başvurmuş buluveriyor ama kesinlikle kazanacağını ummuyor. Ve bum! Kendi bölgesinden gidecek kız seçiliyor ve 34 kızla savaşacağı bir sarayın ortasına düşüyor fakat bu savaşı kızların verdiği şekilde vermeye niyeti yok, o daha çok ailesinin elde ettiği parayı ve Aspen'i görmemeyi umursadığı için sarayda Maxon ile kalmayı tercih ediyor. Fakat Maxon ile olan yakınlığı onun başına biraz sorun çıkartıyor. 

    Heyecan yerindeydi, karakterler iyi yansıtılmıştı. America'yı sevdim. Ama diğer kızlardan farklı olduğu için falan değil, Maxon'a olan tavrı için sevdim. Ve kitabı okuduktan sonra ben de herkes gibi Aspen mi Maxon mı sorunusu cevapladım. Tabii ki Maxon! Soru mu bu yahu, çocuk prens! :D

    Bir de, serinin dizisi ya da filmi çıkacak denmişti, daha sonra dizi haberi kesinleşti, CW yayınhaklarını aldı, bir de pilot bölüm yayınladı fakat sonrasında ne oldu en ufak bir fikrim yok, aradım sordum kimsenin de bir bilgisi yok sanırım, bilen gören duyan söylerse sevinirim *-*

Ihm, kitaptaki dünyada geçen Cast sistemi şöyle, numaranıza göre toplum sınıflarına ayrılıyorsunuz, numara sistemi de aşağıdaki gibi;

1- Kraliyet
2- ?
3- ?
4- Öğretmenler vs.
5- Sanatçılar
6- Hizmetçiler
7- ?
8- Evsizler
(Numarasızlar)- Asiler

4 ve üzeri geçimini rahatlıkla sağlayan kesim, 5 zar zor geçiniyor, 6 ve 7ler açlar, 8ler zaten evsiz.

Kitabın sonu tam bir hayalkırıklığıydı açıkçası çünkü bir kitap orada bitirilir mi! Resmen ''Madem beni okumaya başladın, şimdi ikinci kitabı okumak zorundasın çünkü hiç bir şeyi sonuca bağlamadım.'' demiş yazar, bu da insanda ''Kitabı en heyecanlı yerde bitirelim!''den ziyade bir satış taktiği etkisi yaratıyor. En azından ben öyle düşündüm. Yine de bunun için bütün kitabı harcamayacağım, gerçekten de Kabarık elbiseler, badana suratlı çirkef kızlar ve saray entrikalarıyla dolu bir Açlık Oyunları gibi!
   


Unknown

1 yorum:

Instagram