Yorum: Fifty Shades of Grey (Fifth Shades, #1)

Yazarı: E.L. James
Yayınevi: Vintage Books
391 sayfa 

Romantik, özgürleştirici ve kesinlikle bağımlılık yaratıcı... Bu roman dengenizi sarsacak, sizi ele geçirecek ve ebediyen sizinle kalacak.

Edebiyat ögrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekâsı ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...
Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çokuluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cüretkâr ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Christian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.

Kitaba ciddi bir önyargıyla başladığımı söylemezsem ayıp olur açıkçası. En az 2 yıldır her yerde karşıma çıkan bu kitabı müthiş bir önyargıyla tersliyor, okumayı reddediyordum. Sebebi ise aniden popülerleşen kitaplara duyduğum antipati ve yoğun cinsellik içerdiğine dair söylemler elbette. Fakat yaklaşık 1 ay önce filminin fragmanı çıktı, ben de oturup izledim. Doğruyu söylemek gerekirse, freagmanı ciddi anlamda beğendim, müthiş olmuş. Daha sonra da ''Kır önyargılarını Damla!'' dedim ve kitaba başladım. İyi ki kırmışım diyorum şuan. Yazarın anlatımı oldukça başarılı. Kitapla ilgili bence en özel şey, Ana'nın kişilik ayrımıydı. Bilinçaltı ve içindeki Tanrıça ile verdiği savaş kesinlikle bu kitabı okunabilir yapan 2. şeydi. İlk şey ne mi?
Tabii ki Christian Grey!
Bu adam ciddi anlamda roman karakterlerinin ilahı. Bu kadar tapılası bir karakter daha görmedim ben. Ama biraz tuhaf bir adam. Bana soracak olsanız ben yaptığı teklifi tek seferde reddederim örneğin, ama Ana yapmadı. Onu Ana yapan da bu zaten, ben Christian Grey'im olmadan öleceğim, hep bu feministliğim yüzünden. Kitaba dönecek olursak, karakterler o kadar özenle yaratılmış ki! Ba-yıl-dım! Bazı noktalarda erotik sahneler rahatsız etmedi değil tabii ama katlanılamayacak gibi değil. Puan kırdığım tek nokta da bu oldu zaten. Bunlara ek olarak Kate karakterini pek sevmedim işin aslı. Çünkü bana çok benziyor. Ve benim gibi insanlar gerçek hayatta katlanılabilir olsa da, kitaplarda her zaman oyunbozandır! Çoğu yerde durup ''Çok mu biliyorsun sen?'' dediğim oldu açıkçası. Grey'in geçmişi ve Steele'in iç karmaşasını da yanında taşıyan bu erotik kitap, eğer 13 yaşın üzerindeyseniz, önyargılarınızdan sıyrılıp okumanız gereken bir kitap.

Ufak bir not: Bilmeyen varsa, öğrendiğimde şok olmuştum şahsen ben, kitap bir Twilight Fan Fiction(Hayran Kurgu) dan bu haline çevrilmiş!

E KİTAP OLARAK OKUMAK İSTERSENİZ ; Link
Şifre: www.kitapfan.com





Unknown

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Instagram